Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

15 December 2014 | Australië, Sydney

Mijn reis gaat verder met afgelopen week.. Een week adelaide.
Na een heerlijke week bij locals, was het weer even wennen om in een hostel te zijn. Ik zat wel in een hostel midden in het centrum.
Mijn weg naar het hostel was al erg leuk maandag! Ik werd om 9:00 gedropt bij een bushalte in een klein dorpje buiten de stad door Jane. Ik sta met al mijn bagage... En wat was mijn tas weer licht ..not!.. Word ik aangesproken door een jongen (local) over de bus. Zo raakte we aan de praat en vertelde hij dat die door Europa heeft gereisd etc. Na een gezellig gesprek in de bus, nodigde hij me uit voor een koffie in de stad. Na een lekkere koffie en wandelen door de stad.. Geëindigd met een lunch in een park. Een vriendin van hem kwam ook gezellig buurten. Echt zo grappig hoe verrassend zo een dag kan lopen. Hij heeft mij gedropt bij mijn hostel en 's avonds ben ik uit eten geweest met mijn wwoof hosts, michael (jarige wwoofer) en amar. Amar heb ik ontmoet tijdens de dansles vorige week en ik kan counshsurfen bij hem.
Dinsdag lekker gaan hardlopen langs de rivier midden in de stad, beetje door de stad gewandeld en gegeten met mijn Duitse roommade in een park.
Woensdag.. Na een ontbijt met mn Duitse en Canadese roommades zijn we gezamelijk naar het South Australia museum gegaan. Om toch nog een beetje cultuur te snuiven. Het was een regenachtige dag.. Dus daarna de gratis bus door de stad gepakt en een nieuwe backpack gekocht. Mijn andere backpack was stuk en krijg mijn geld terug van het bedrijf.
Donderdag ben ik uitgecheckt in mn hostel, met mijn rommades naar de central market(kan je lekker goedkoop eten kopen) en de haigh chocoladefabriek-rondleiding en proeven geweest. Na de gratis tram gepakt te hebben.. Hebben we heerlijk een late lunch in het park gehad met chocola, bier,muziek en een hoelahoep :)
Vanaf donderdagavond heb ik bij amar verbleven. Het concept van counshsurfing is dat een local een slaapplaats aanbied en je eventueel wat dingen van de omgeving laat zien. In ruil daarvoor kun je koken of diegene bij jou thuis uitnodigen als ze ook gaan reizen. Amar komt volgend jaar naar nl dus dat is een mooie ruil ;)
Ik ben donderdagavond weer naar swingdansles gegaan en daarna de dag afgesloten met een heerlijke pizza op bed!
Vrijdag lekker een chilldagje gehad. 'S middags lekker naar het strand gegaan met mn exroommades. Het weer was begin van de week niet heel goed maar het werd steeds warmer en beter. Dus lekker met 30 graden op t strand gelegen vrijdag. 'S avonds meegegaan met amar naar de sportschool. En owwwww wat heb ik dat gemist! Ging natuurlijk meteen een uur voluit sporten.. Met het gevolg dat ik gister behoorlijke spierpijn had. Na het sporten had ik nog veel energie dus ben lekker alleen gaan stappen in de stad. De rest (amar en yalou.. Yalou is een nl meid uit Volendam die na mij op mijn wwoofadres mijn taak overnam en ook 1 nacht bij amar sliep) was moe en ik had echt zin om even uit te gaan. Heel gek idee dat je alleen gaat.. Dit was de eerste keer in mijn leven dat ik alleen op stap ging. Maar wat heb ik ervan genoten en een lol gehad. Het leuke is dat je super snel aanspraak hebt met locals.
Na een chillochtendje zaterdag.. Zijn amar en ik gaan hiken in de bergen van Adelaide. Was heerlijk met 33 graden een berg beklimmen midden op de dag. Het was zwaar.. Maar wat een geweldig uitzicht hadden we!!!
Daarna een verfrissende duik in de zee genomen en gemeet met Stefan (jongen van de groepsreis van Australian backpackers). Deze lekkere dag afgesloten met een avondje bios. Gisteren ben ik van Adelaide naar Sydney gevlogen. Ikheb nog wat mensen van de groepsreis gemeet in Sydney en hier eindigt mijn trip in Australië!! Vandaag vlieg ik precies na 70 dagen/ 10 weken Australië naar een nieuw avontuur... Op naar nieuw Zeeland voor 4 weken!!
Ik ga Australië heeeeeel erg missen! Wat een onvergetelijke tijd heb ik daar gehad!

Sorrryyy weer een lang verhaal om te lezen :)
Om nog even af te sluiten met iets grappigs van mijn reis..
Tijdens het reizen met onze camper langs de oostkust.. Reden er soms mensen met mij en Andrea mee. Zo reed Anita (nl meid van een andere groepsreis) ook 1,5 week met ons mee. Het was eigenlijk maar een camper voor 2 personen om te slapen.. En je kan het wel raden.. Dat is niet heel groot en breed. Om crea te zijn met onze ruimte en om met z'n 3e te kunnen slapen. Gingen we om en om liggen zodat je dan nog het meeste ruimte hebt. Degene in het midden lag dus lekker tegen 2 paar voeten aan :) leve het krampeerleven!

  • 18 December 2014 - 19:14

    Nicole:

    Bye bye Aussie!! Heel erg genieten in NZ, t is er fantastisch!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7114

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: