Downerrrrr under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu Downerrrrr under - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

Downerrrrr under

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

18 November 2014 | Australië, Byron Bay

Olaaaaaaa! Hier weer even een update uit het warme (was 40 graden zondag) aussie.
Na het chilldagje in bundaberg doorgereden naar Rainbow beach. Na 4 dagen geen douche.. owww wat stinken wij erop los:p... eindelijk kunnen douchen en lekker hardgelopen op het strand.. de blauwe kwallen zeiden mij gedag. Na een gekke avond met een Italiaan en Australiers waar we ineens in een vakantiehuis terecht kwamen en bier dronken.. De volgende dag doorgereden naar Noosa, namelijk voor de volgende highlight van onze oostkustreis: FRASER ISLAND!!!
Na een mooie maar hilarische omweg.. namelijk door een national park waar we de weg kwijt waren. Aangekomen in Noosa. Een plek met de camper kunnen vinden bij een afgelegen golfbaan wat prive terrein is. En ja hoor.. geen douche of wc te bekennen want we stonden bij een kinderspeeltuin. De rest van de details zal ik iedereen bespraren maar wij hebben leuke herinneringen aan deze avond/ochtend m.b.t geen toilet en douche voorzieningen ;)
Volgende dag Noosa gaan verkennen en we hebben een nieuw ding ontdenkt als backpacker. Iedere dag langs een drogist lopen om daar een lekker parfum te spuiten om zo te besparen op onze eigen (ik heb alleen maar mini's mee). Die avond was er niks meer van over want onze voeten roken heerlijk naar bloemetjes in de camper (je had het moeten ruiken).
Volgende ochtend lekker hardgelopen (liep langs doggybeach.. wie verzint deze namen) en als douche een duik in de zee genomen. Wat was dat heerlijk zeg! Lekker door het national park gewandeld (hilarisch moment met een wc met zo een klep in de grond met Andrea meegamaakt).
's avonds ingechekt in het hostel want we hadden 2 nachten om onze tour heen in het hostel.
11 november 7:00 ging onze fraisertrour van start!
Fraser Island is het grootste zandeinland ter wereld waarop je jezelf alleen kan verplaatsen met een 4wheel drive. En jaja, haha.. ik heb lekker op het strand gereden. Wat een adrenalinekick geeft dat zeg! Hele leuke groep van 28 man gehad met de gekste tourguide. Supertoffe mensen leren kennen uit heel Europa, met wie we allemaal gegevens hebben uitgewisseld om elkaar nog eens op te zoeken als we weer thuis zijn.. Op naar de volgende stedentrips dan maar!!
Het autorijden verveelt trouwens ook niet. We kijken onze ogen uit, wat een mooie landschappen komen voorbij.. Zucht.. Hoewel we nog geen wildlife zoals kangoeroes in het echt hebben gespot (op de dode aangereden kangoeroes liggend langs de wegen :( , grote spinnen en de Dingo’s op Fraser Island na -> een Dingo die de teen van onze slapende groepsgenoot aanzag voor een snack en eraan begon te nibbelen, waardoor hij met de schrik van zijn leven wakker werd (HI LA RISCH) haha!
Na de fraisertour tijdens een wandeling naar hetlook out point hebben wij iets heel bijzonders meegemaakt! We hebben een wilde koala gezien die zich van de ene naar de andere boom verplaatste. Hij krabbelde naar beneden en was echt op 2 meter afstand van ons. Zo mooi om mee te maken! Gelukkig hebben wij het nog op film en foto!
Het leven hier is echt heel anders.. en we maken zoveel mee!
Het koken op ons kleine gaspitje in de camper en op de openbare barbecues gaat ons goed af, we fikken elke ochtend onze camper uit (die overigens best comfortabel slaapt), we stinken erop los en we zijn altijd maar weer op zoek naar een plekje waar we sneaky en bovenal gratis kunnen staan voor de nacht, maar dit mag de lol van het ‘kramperen’ zoals wij het noemen niet drukken xD
Aantal leuke dingen die mij opvielen zijn de openbare toiletvoorzieningen hier die op en top geregeld zijn! OVERAL is voldoende toiletpapier, zelfs in de wc’s in de bush bush in de middle of nowhere, de mensen zijn TE vriendelijk,echt niet normaal gewoon en ze hebben de meest hilarische verkeersborden langs de weg. Laatst lazen we een paar die teksten als ‘ Mom are we there yet?’ gevolgd door ‘How much longer to go dad?’ waarop een derde bord antwoord gaf: ‘ Still a long way kids’. Daarnaast hebben ze ontiegelijk veel borden die je attent maken op het feit dat je uitgerust moet rijden met slogans als ‘Rest or R.I.P.’ en maken ze je attent op ‘ crash zones’ waar dus vaak ongelukken zijn gebeurd en je extra allert moet zijn.
TE VEEL te vertellen gewoon maar ik kap er nu mee.

Zoals ze hier altijd zeggen:

‘ No worries’ en tot snellll:)

• 18 November 2014 - 08:48

Marith:

Heel gaaf allemaal!!
    Super dat je ZO aan het genieten bent!
    Liefs x Marith

• 18 November 2014 - 11:07

Lex:

Super!! :D

• 18 November 2014 - 17:17

Opa En Oma:

Hallo marlissa leuk verslag jullie maken van alles mee de foto's zijn mooi in Nederland is het nu 7 graden
    wel hopen nog veel verslagen van je te zien
    GROETEN VAN OPA EN OMA

• 19 November 2014 - 21:21

Petra Alleman:

veel plezier weer verder daar.
    wij gaan hier klappertandend weer verder.
    doei,