kramperen met de camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu kramperen met de camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

kramperen met de camper

Door: malis

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

21 Oktober 2014 | Australië, Cairns

Wegens geen internet meer.. Onderstaand het verlag van gisteren..
Even een kort verslag want ben momenteel aan het bbqen aan de Lagoon met een groep reisgenoten.
Vorige week woensdag naar cairns gevlogen en een paar dagen daardoor gebracht. Super leuk stadje en een prima hostel. Ik wil steeds van alles maar kom maar nergens aan toe. Haha.. Iedere dag schuif ik wel iets voor me uit. Heerlijk zo chil!! Is nog steeds wel wennen om in het ritme hier te komen. We zijn zoveel structuur gewend in nl. Maar ik begin al lekker af te kicken van mijn telefoon etc.

De afgelopen dagen waren echt waanzinnig!! Zaterdag hebben Andrea (MN reisbuddy) en ik onze camper opgehaald!!! We hebben een mooie deal kunnen sluiten via een hele leuke Australische vent die in het hostel waar we verbleven werkt..  Dus we hebben nu een camper voor 30 dagen om de hele oostkust mee af te reizen.
Zaterdag.. Na wat vertraging.. Zijn we gaan rijden met z'n 5e ( 3 andere reismaatjes gingen mee) naar de eerste bestemming cape tribulation. Dat ligt 2,5 uur rijden ten noorden van cairns. Daar hebben ze hele mooie regenwouden!
Het was echt een avontuur!!! Back tot basic!!  Na onderweg wat boodschappen ingeslagen te hebben.. Zaterdagavond de eerste stop gemaakt vlakbij het plaatsje mossman. We hebben de camper in de bush bush gezet vlakbij een weggetje en een beekje met helder water.
Dit is pas echt leukkkkk!! Pik donker, alleen maar dieren geluiden om je heen en geen wc of douche in de buurt. We hebben een soepje opgewarmd met het ene pitje uit de camper en met z'n alle uit het pannetje staan lepelen. Met zaklampen,slaapzakken en een grote tank water konden wij wel even overleven. Met z'n 4e in de camer geslapen.. 3 achterin (lekker knus) en 1 voorin over de stoelen. Onze jan was de held!! Want Jana.. Hij ging buiten slapen met de backpaks als een soort van bescherming om zich heen.
Volgende dag naar cape tribulation gereden om daar opzoek te gaan naar koffie en een douche. De douche was even dompelen in een zwembad en de koffie was heerlijk!! Wat een geweldige natuur daar!! Stranden zoals bij expeditie Robinson en mooie regenwouden!!
Daarna naar port Douglas gereden om de mannen bij een hostel af te zetten en de vrouwen gingen opzoek naar een plek buiten het stadje om illegaal te camperen. Want ja.. Anders betaal je 25 dollar voor een plek en een douche.
Na een heerlijke nacht weer terug naar cairns gereden. Vandaag lekker wat dingen geregeld, gezwommen in de Lagoon en eindelijkkkk een lekkere gratis douche gepakt. Wan ja... Tenslotte ben je wel een backpacker.
Het verhaal is alweer lekker lang geworden..
Morgen gaan we een tour naar de great barrier Reef te gaan. Lekker snorkelen!!!
Binnenkort weer een update!
Liefs

• 21 Oktober 2014 - 17:14

Marith:

Gaaf gaaf gaaf! Deze ervaringen pakt niemand je OOIT meer af!
    Enjoy Xx

• 21 Oktober 2014 - 20:04

Theo:

Wat een schitterende belevenis schat...Toppie xxx