het vulkanische noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marlissa - WaarBenJij.nu het vulkanische noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Marlissa - WaarBenJij.nu

het vulkanische noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

29 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na een kort tochtje noord ben ik vanaf Auckland naar beneden gaan reizen.
Vroeg in de ochtend vertrokken met de bus naar de eerste stop in het plaatsje reglan. We hebben een leuke gevarieerde groep van allerlei verschillende nationaliteiten. En voor kerst hadden we een echte kerstboom achterin de bus staan.. Echt te leuk!
Na een waterval bezocht te hebben zijn we aangekomen in reglan. We sliepen in een Lodge in een rainforest. Lekker gewandeld langs het strand en met de groep fish and chips gegeten. De volgende dag hebben we onze reis vervolgd naar rotorua. Na een lekkere lunch hebben we een kiwi house bezocht waar we de voedertijd mochten zien. Hele rare en grappige beesten zeg!
Vervolgens hebben we de waterval bezocht waar ik als enige van de groep de volgende dag vanaf ging raften. Dit is de hoogste waterval van wereld om vanaf te raften.. 7 meter!!
We hebben overnacht bij een Maori familie en een traditionele avond gehad en meer geleerd over hun cultuur. De volgende dag had ik een geweldige dag met activiteiten!! De tray bustour is alleen maar voor het vervoer en daarbuiten kun je zelf je extra activiteiten kiezen. Ik heb 's morgens met een groep de hobbiton bezocht... En jaaaaaa mijn droom kwam uit! Wat was dat een mooie ervaring. Heel veel foto's gemaakt tijdens de tour van een uur met als afsluiting een biertje in de pub van het hobbiton dorp. 'S middags had ik het raften op mijn programma staan! Omdat ik beide activiteiten had.. En de bus zijn reis verder ging vervolgen.. Ben ik uitgestapt (hop off) en kan ik de volgende dag weer op de volgende bus stappen (hop on). Ideaal! Er waren nog 3 anderen met mij dus we hebben lekker samen gegeten etc. Maar goed..het raften was echt top! Wat een adrenaline had ik in mijn lijf voor de 7 meter val. Gelukkig hebben we de hilarische foto's nog. Hihi
De volgende ochtend ben ik met het duitse stel uit mijn bus naar de polonisyian spa geweest. We zaten aan een meer waar natuurlijke waterbronnen zijn. Het is vulkanisch gebied daar en je hebt van die opborrelende modder. Het is jammer dat jullie niks kunnen ruiken vanuit hier.. Wat een lucht komt daar vandaan! In de hele stad.. En vooral dichtbij de bron.. Ruikt het naar een combi van rotte eieren en modder.. Echt misselijkmakend...
Na een kort bezoek (mijn maag kon die lucht niet zo goed aan) zijn we weer op de bus gestapt om onze reis te vervolgen naar lake aniwhena waar we ook een culturele avond op het programma hadden. Volgens traditie gegeten (ondergrondse bbq) en genoten van een mooie zonsondergang aan het meer!
24 december was de dag voor mij!!!! Op weg naar taupo om daar te skydiven!!! Ow wat was ik gespannen! Maar tegelijkertijd ook heel blij! We werden in taupo opgehaald met een limousine en dan kon het eindelijk gaan gebeuren.... Na instructrices een super gaaf roze vliegtuig in gestapt en ik was er klaar voor. Ik had een pakket met foto's en video dus heb alles op beeld. En daar kwam het dan... Mijn hart ging tekeer... Ik spring uit een vliegtuig! Ik had ook meteen de hoogste hoogte(15000 ft) met 1 minuut vrije val. En wat was dat een onbeschrijfelijk bevrijdend gevoel in de lucht. Ik heb hilarische foto's!!
'S middags onze reis vervolgd naar whakahoro.. Een super gaaf natuur gebied zonder enig bereikbaar de buitenwereld. We hebben daar een super leuk kerstdiner gehad met veel wijn en een kampvuur. 1e kerstdag hadden we een leuk samengesteld programma met kleiduif schieten, jagen, paardrijden en met een kabelbaan over ren rivier. De middag waren we lekker vrij! Even een leuk sprookjes verhaal... Ik heb vroeger paard gereden en kan het dus wel. Ik vroeg aan de begeleider (knappe zoon van de baas) of ik sneller mocht gaan. Hij zei ja wacht hier en dan kun je sneller gaan. Natuurlijk stond mijn paard niet stil en wou mee met de rest. Hij stapte op mijn paard en zij.. Kom achter mij zitten. Ik sprong achterop en moest hem stevig vasthouden om zijn middel (geen probleem :p).. Toen galoppeerde we samen een stuk de berg op. Wat een sprookjes kriebels had ik in mijn buik! Hihi
De kerstman is langs geweest en we hadden allemaal een klein cadeautje onder de boom! De volgende dag (2e kerstdag) vroeg vertrokken om een 20 km lange hike te doen. De tongorino alpine crossing. Op en om een actieve vulkaan. Het was zwaar en we hebben 7 uur gewandeld.. Maar wat een adembenemend uitzicht!! Van vulkanisch gebied tot rainforest. Je ziet zoveel verschillende gebieden! De dag afgesloten in een heerlijke jacuzzi in de Lodge waar we verbleven. De volgende dag zijn we naar Wellington gereden. Hier verblijf ik 3 nachten en dan pak ik de ferry naar het zuidereiland om mijn reis te vervolgen.

Zoals je leest heb in ontzettend veel gezien/meegemaakt in 1 week tijd.
Wat een onvergetelijke tijd heb ik hier!
Morgenochtend vertrek ik naar het zuidereiland en zal ik mijn mooie reis vervolgen...

  • 29 December 2014 - 13:53

    Petra Alleman:

    Hoi Marlis,

    Wat geweldig allemaal, je zet mij wel aan het denken over wat ik eigenlijk
    allemaal zou willen zien en doen.
    Maar fantastisch voor jou!

    liefs, Petra

  • 29 December 2014 - 23:55

    Marith:

    Gaaf wijffie!!

    X

  • 06 Januari 2015 - 11:15

    Lexy:

    Geweldig geweldig geweldig...
    Zelfs ik krijg er helemaal de kriebels van, je enthousiasme en gave avonturen zijn aanstekelijk!! :D
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 7087

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: