Balanda dreaming - Reisverslag uit Mylor, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu Balanda dreaming - Reisverslag uit Mylor, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

Balanda dreaming

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

06 December 2014 | Australië, Mylor



Na zondag opgehaald te zijn door russell (mijn wwoofer host) en michael (andere wwoofer op de farm), kwam ik einde van de middag aan in mylor. Mylor is een klein plaatsje gelegen in de heuvels van Adelaide (ongeveer 30 km van het centrum).
Bij aankomst op het mooie betoverende landgoed balanda dreaming.. Werd ik verwelkomd door Jane.. De vrouw van Russell. De zon scheen op de mooie verschillende bloemen op het landgoed. De vlinders vlogen om mij heen en de vogels vloten allemaal door elkaar. Ik voelde mij meteen thuis in dit gastvrije gezin!
Ik kreeg een rondleiding over het landgoed en alle dieren. Ze hebben 2 labradors, 1 andere grote hond, een kat, wat kippen, 4 geiten, 1 schaap en 3 soort van lama's. En het aller mooiste... De zwarte labrador is vorige week bevallen van 7 gezonde puppies!!! Het is een mooi vrijstaand huis met een mooie tuin eromheen. Ik kon slapen in de kamer van hun dochter die nu op reis is. Wat een heerlijk gevoel om weer even een eigen kamer te hebben en weer in een 2 persoonsbed te liggen. Wat heb ik dat gemist na ruim 8 weken reizen!
Maar goed.. Weer even terug naar mijn verhaal.. Mijn grootste taak was de puppies verzorgen en niet vergeten de moeder.
De hele week startte mijn ochtend routine om 7:30 om de honden en de kippen te doen. Wat heb ik genoten van de heerlijke ochtend wandelingen hier op het landgoed met de honden. Deze taak herhaalde zich ook iedere avond voor het eten. Overdag deed ik vooral wat klusjes in huis zoals de was, de vaat, stofzuigen en de moeder en puppies voeden.
Tussendoor had ik heerlijk even wat tijd voor mezelf om 3x hard te lopen afgelopen week en mn reis naar nieuw Zeeland te gaan plannen en bekijken. Want ja.. 15 dec vlieg ik al.
Dinsdagavond heb ik samen met Jane de kerstboom opgezet en opgetuigd. Wat is dat raar om te doen als de zon schijnt en het buiten 30 graden is... Het voelde wel weer even zo gezellig en knus als thuis.
Woensdagmiddag hadden we vrij en heeft Jane ons meegenomen voor een wijnproeverij hier in de buurt. Rondom Adelaide zijn de wijn streken. We zijn naar 3 verschillende vinyards geweest. Bij alle 3 echt geweldig lekkere wijnen geproefd. Grappig is.. Dat ik bij de eerste dacht.. Ow lekker gewoon drinken. En bij de 2e en 3e kreeg ik de smaak letterlijk te pakken. Haha.. Ik rook en proefde ook echt meer de aroma's. Misschien ook omdat ik wat aangeschoten werd ;).. Deze dag heerlijk afgesloten met een café latte en een kaasplankje met het uitzicht over de wijngaard. Dat is pas vakantie gevoel!!
Donderdagavond werd ik meegenomen naar de dansavond van Jane en Russell. Het is een soort van klassiek dansen maar net niet. Het heet swingdansen. Ik weet eigenlijk niet of we dat ook in Nederland hebben. Maar goed.. Ik mocht meedoen met de beginners groep. Wat heb ik een lol gehad die avond. Het dansen ging me nog best goed af. En heb meteen allemaal nieuwe mensen ontmoet die mij de aankomende dagen de stad willen laten zien.. En bieden een slaapplaats aan.
Vrijdag mochten michael en ik samen hier in de buurt aardbeien gaan plukken. Je krijgt een bak en dan mag je zelf je aardbeien van het land plukken. Super leuk! We hebben denk ik wel een uur daar gezeten en ons buik eerst volgegeten tijdens het plukken. Alle aardbeien keken ons aan en zeiden ik ben zo lekker zoet.. Eet mij op! Vervolgens met 2 kilo aardbeien thuis gekomen voor het toetje. Het fruit smaakt hier echt veeeeeel beter en is zoeter dan in nl. Dat ga ik echt nog missen.
Owja.. Mijn dagelijkse taak was ook koken voor de avondmaaltijd. Dus ik kon lekker kokkerellen met verse en biologische producten.
Dit alles maakt het dat ik een geweldige week heb gehad! Het was een super gastvrij gezin en je voelt je heel vrij om je eigen ding hier te doen. Ze zeiden ook.. Maak dit als een mini vakantie in je vakantie en relax! Russell bood mij aan om hier te komen wonen.. Haha. Ik heb denk ik wel een goede indruk gemaakt. Eens ga ik nog een keer terug naar deze mooie plek en breng een bezoekje!
Deze week was precies goed voor mij.. Na een drukke reisweek vorige week.. Was dit perfect!!

Zooo weer een veel te lang verhaal.. Om jullie in nl ook even bezig te houden ;)

Om weer even af te sluiten met een leuke herinnering van mijn reis door aussie:
Toen we met de camper 30 dagen op pad waren.. Heb je niet standaard stroom om je dingen op te laden. Met het uitzicht dat alle batterijen bijna op waren... Gingen we opzoek naar stroom in townsville. We hebben 3 uur op een zaterdagmiddag rondgereden.. Zoekende naar stroom in koffiebarretjes of de bieb of een winkelcentrum.. En alles was gesloten of onvindbaar. En daar ben je dan de hele middag mee zoet :)

  • 06 December 2014 - 13:28

    Marith:

    Hoi meissie!
    Wat gaat de tijd snel! Over nog geen 2 weken moet je Australië alweer verlaten!
    Gelukkig gaat je reis nog een tijdje verder in een ander fantastisch land!
    Geniet van alles!!

    X

  • 06 December 2014 - 14:28

    Petra Alleman:

    Wat een geluk allemaal!
    Heerlijk om te horen en mee te genieten.

  • 06 December 2014 - 14:35

    Leora:

    Wat klinkt t allemaal heerlijk! Geniet ervan Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7086

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: