In 1 week brisbane-melbourne-adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu In 1 week brisbane-melbourne-adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

In 1 week brisbane-melbourne-adelaide

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

03 December 2014 | Australië, Adelaide



Olaaa allemaal! Weer even een update hier uit aussie.
Vorige week maandag ben ik van Brisbane naar Melbourne gevlogen. Vervolgens heb ik mijzelf behoorlijk goed vermaakt in Melbourne. Ik heb in 3 dagen veel van de stad kunnen zien. Het waren wel intensieve dagen maar erg leuk.
In het kort wat ik heb gedaan: 3 Finse meiden gemeet om samen plannen te maken voor onze great ocean road trip (ontmoet via Gumtree.. Is de Australische marktplaats), gratis wandeltour door het centrum, gemeet met suzanne (van onze groepsreis van australian Backpackers), gegeten bij de noodle market (soort van buiten food festival), op het dak van een gebouw een drankje gedaan en dronken gevoerd worden door een kiwi en een local die hun 3e date hadden (was trouwens niet alleen..maar met 2 andere meiden die ik ontmoet had) , wandeltour door st. Kilda.. De wijk langs het strand,gelucht bij fitzroy.. Is een leuk blok met winkelstraten en barretjes , hard gelopen door de botanic gardens. Kortom.. 3 geweldige dagen!!
Donderdagochtend weer uitgecheckt in het hostel en volgeladen op naar onze camper voor 3 dagen.. Jaja!! Weeeeeer een camper :)!
Dit keer hebben we de grootste die ze aanbieden.
4 pers slaap plekken..
Onze roadtrip van 3 dagen kon beginnen!! We zijn om 11 uur smorgens weggereden en 9 uur 's avonds gestopt. We hebben de great ocean road in een paar uur gereden de eerste dag. Zijn gestopt bij een national park en hebben nog even een lekkere wandeling gedaan.
Super gave landschappen en dingen gezien. Van een rainforest tot mooie grote rotsen in het water.
Met de camper langs de zijkant van de weg overnacht. En wat hadden we een mooi uitzicht 's morgens met het ontbijt. Een mooi uitgestrekt gebied.
De 2e dag van onze trip zijn we een stukje het binnenland ingereden om naar het bekende grampions national park te gaan. Je denkt daar ben je zo.... Maar dat valt nog best tegen.
Daar weer een mooie wandeling gedaan om uit te komen bij geweldige watervallen.
Vanuit daar zijn we weer terug gedaald richting de kust. We zijn van de staat Victoria naar South Australia gereden. En niet wetende dat ze erg streng zijn met controle op groente en fruit meenemen naar een andere staat. En daar stonden ze dan.... Langs de kant van de weg (in de middele of noware) de politie... Ik scrhok me dood want lag heerlijk achterin te slapen :p
Al ons groente en fruit is in beslag genomen. Hier staat een boete van 360 dollar op..maar omdat wij als 4 meiden met onze lieve poppenoogjes naar hem keken... Kon hij niet anders dan lief zijn en ons het bij een waarschuwing houden. Ik nog snel vragen... Mag ik nu niet alles op eten :) maar alles moesten we afgeven.
Na de schrik konden we weer onze reis vervolgen. We zijn wat eerder gestopt met rijden om in een klein plaatsje langs de kust de geweldige zonsondergang te zien. We stonden met onze camper langs de zee parkeren en overnachten.
Dag 3 zijn we ons laatste stuk van de road trip gaan rijden. Eerst even een stop bij het mooie badplaatsje port Elliot. Hier hebben we even een heerlijk verkoelende duik genomen in de zee. We zijn van een 4 meter hoge stijger het water in gesprongen. Het was kicken!!
In de middag arriveerde we in het mooie Adelaide. Ik werd gedropt bij mijn hostel en de Finse meiden gingen na een korte stop weer terug naar Melbourne.
Na een chillmoment even s avonds de stad in gegaan voor een drankje met Michelle (nl meid ontmoet via fb pagina voor reizen in aussie).
Zondag nog even lekker door de stad gewandeld en gekeken wat er allemaal te doen is.
Om 15:00 ben ik opgehaald door mijn wwoof adres (willing work on an organic farm). Dat betekend dat ik een week bij hun in huis kan verblijven.. En in ruil doe ik klusjes voor hun.
De rest van dit geweldige wwoof avontuur vertel ik later als deze week hier klaar is :)

Zooooo weer lekker veel te vertellen en leesvoer voor jullie..hihi

Om nog even af te sluiten met een leuke herinnering van de reis van mij en andrea:
Op de tour van fraiser eiland zagen we een wilde dingo (lijkt op een hond/wolf).. Ze zijn gevaarlijk maar je moet kalm blijven als ze dichtbij komen. Hij kwam dichterbij onze groep en liep af op een slapend stel die lekker op het strand lagen (stelletje van onze groep) en begon de teen van die jongen te likken. Hij schrok wakker en rende keihard weg. En owja.. Alle stoere en brede mannen van de groep zaten als bange honden in de auto toen de dingo dichterbij kwam.

  • 03 December 2014 - 10:45

    Marith:

    Leuk weer wat te lezen!! Xx

  • 03 December 2014 - 21:19

    Petra Alleman:

    Ik hoop dat je er een filmpje van hebt, van die dingo.
    Werk ze , Woof ze, geniet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 7094

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: