Hippppieeee Byron bay en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu Hippppieeee Byron bay en Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

Hippppieeee Byron bay en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

24 November 2014 | Australië, Brisbane

Na vorig weekend 1 dag in Brisbane te zijn geweest.. Hebben we onze reis per bus voortgezet.
De volgende bestemming van maandag tot en met zaterdag was Byron bay.
Vanaf de eerste stap die we uit de bus zette in Byron.. Voelde wij ons thuis!
We sliepen 3 nachten in een super leuk meeeeest hippie achtige hostel ooit.. Arts Factory.
Ze hebben iedere dag gratis yoga op t grasveld en 1 keer per week gratis fitness. En ik als sportfanaat heb 2 dagen yoga en 1 dag fintess gedaan natuurlijk :p
Met ongelijkelijke spierpijn als gevolg.. Hihi
Na 3 heerlijke dagen in het stadje lopen, chillen en een dag naar nimbin (klein dorpje verder op).. Nog 2 nachten in een hostel meer in het centrum verbleven. Vrijdagochtend om 4:15 opgestaan om de zonsopgang bij de vuurtoren te bekijken.. En ik..als geen ochtendmens had het zwaar.. Maar het was de moeite waard! Wat een uitzicht met rozeachtige lucht!
Zaterdag weer met de bus terug naar Brisbane .. Want ik vlieg vanaf daar naar Melbourne.
Owja, wat ik vergeet te vertellen. Na 30 dagen in een camper geleefd te hebben.. Heb je ineens heel veel spullen erbij lijkt het wel. Mijn backpack voelde 2 keer zo zwaar.. Mn kleine rugtas zat ook vol en daarnaast hadden we nog 2 boodschappen tassen vol. Echt jammer dat we daar geen foto van hebben want dat ziet er hilarisch uit. Ik verdwijn gewoon zelf ik al die tassen ;)
Vanaf zaterdag reizen Andrea en ik niet meer samen. Na bijna 7 weken samen.. Scheiden onze wegen. Ik ga naar Melbourne mijn reis vervolgen.. En zij gaat richting Sydney en daar werken.
Het is heel gek om nu alleen te reizen. Toen ik zaterdag mijn hostel ook binnen stapte in Brisbane, dacht ik ook heel even..en nu...
Gelukkig was dat maar van korte duur en heb ik die avond en zondag doorgebracht met Anita (heeft 1,5 week met ons mee gereisd met de camper).
Na nog een heerlijke dag door de stad Brisbane (bij de lagoon en met de gratis cityhopper ferry) gaat mijn reis nu verder naar melbourne.
Mijn ideeën voor de aankomende tijd zijn: Melbourne , auto huren met anderen en great ocean road doen naar Adelaide . Ik word zondag 30 nov opgehaald in Adelaide om een week te gaan wwoofen. Dat is bij locals klusjes doen en dan heb je kost en inwoning. Na het wwoofen heb ik nog een week open/over.. En daarna vlieg ik eerst naar Sydney en van Sydney naar Auckland (nieuw-zeeland). Daar blijf ik van 15 dec tot 15 jan :) om vervolgens nog mijn laatste dagen in Sydney te zijn en volgens planning nu 23 januari weer op nl bodem te landen.

Mooi vooruitzicht zeg ik zo!
Ik en Andrea hebben een hele lijst gemaakt met gekke en leuke dingen die we samen hebben meegemaakt. Onder ieder verslag ga ik afsluiten met iets van onze reis samen :)

Bij deze de eerste: op een camping in Agnes water samen douchen (in bikini) bij een koude buiten douche op een grasveld waar iedereen je kan zien. En dan proberen heel krampachtig alles te kunnen wassen...

  • 24 November 2014 - 12:51

    Rózsi:

    Hé Marlissa,
    Wat ontzettend top om al jouw verhalen te lezen. Ik zit nu op mijn werk en merk dat ik nu wel een klein beetje positief jaloers op je ben. Het lijkt me heerlijk om even de boel de boel te laten.
    Geniet nog met volle teugen!! Het gaat al zo razendsnel, toch?
    Liefs,
    Rózsi

  • 24 November 2014 - 14:49

    Petra:

    Wat vliegt de tijd he Marlis?
    Voor je het weet sta je weer in ons koude kikkerland, waar het nu trouwens heel aangenaam weer is.
    Maar het is niet te vergelijken.....
    Geniet maar weer lekker verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 7093

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: