surfdagje - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu surfdagje - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Marlissa - WaarBenJij.nu

surfdagje

Door: marlis

Blijf op de hoogte en volg Marlissa

14 Oktober 2014 | Australië, Collaroy

Nog even een update vanuit aussie!!
Gister was de laatste dag met de groepsreis van Australian backpackers. Wat gaat de tijd toch snel!!! Alweer een week voorbij.
Ze hebben het leukst voor het laatst bewaard.. Want we zijn gister een dag gaan surfen! Ik had nog nooit gesurfd en dacht ook dat dat niks voor mij zou zijn. Ik ben namelijk doodsbang voor hoge golven. Hihi
Maar goed, ik met mn borst vooruit met knikken de knieën toch het water in gegaan.
De dag begon al vroeg om 6 uur hadden we ontbijt en 6:30 vertrekken met een schuttelbusje naar een mooi afgelegen baai 3 uur rijden vanaf Sydney. Na een chill busritje met de nodige grappen en gekkigheid (heb een leuk filmpje gemaakt) aangekomen op de bestemming. Het is hier allemaal wel super geregeld want je kunt het water hier gewoon drinken en ze hebben over langs wegen etc kraantjes en prima wc's! Dus niet zo een stinkwc zoals in nl!
Wat een mooi uitzicht in zo een afgelegen baai. En daar lagen onze surfplanken en wedsuits op ons te wachten. Echt te leuk om zo een wedsuit aan te krijgen. Je voelt je net een pakketje waar alle rollen in de zien zijn.
Eerst hebben we in een kring geoefend op het strand. Je hebt 3 stappen: op je surfplank liggen, je boven lichaam om hoog duwen, eerst achterste voet en daarna voorste voet en altijd vooruit blijven kijken. Het voor uit kijken was geeeeeeen probleem.. Want ja daar stond zo een ongelofelijk lekkere surf instructeur.. En ja!!! Het is echt zo.. Wat zien die er leuk uit! We hadden 2 instructeurs.. Sam en scott. Sam is blond, kort haar en lekker gespierd. En scott heeft donkere dreads. Echt van die typische Australische surfers (kwijl kwijl).
Na die mooie afleiding toch maar snel het water in om echt te gaan surfen. Pff wat was ik bang.. Mijn eerste angst is nu al overwonnen. Sam heeft mij geholpen en uiteindelijk durfde ik steeds meer en verder de golf in te gaan. Ik begon het steeds leuker te vinden en kreeg het onder de knie. Ik heb gewoon 2 keer een golf mee kunnen pakken en bleef staan. Wat gaf dat een kick. Ik gaf dan ook een wihaaaaaa kreet en bij de tweede keer moes ik MN tranen in bedwang houden. Wat was dit een overwinning van mijn angst. Het gevoel wat ik toen had is onbeschrijfelijk! Het plaatje werd compleet doen er dolfijnen vlak bij ons zwommen. Op nog geen 20 meter afstand lagen we dan te turen naar 5 vinnetjes die van boven naar beneden gingen. Het voelde ook even allemaal als een droom! Nu ik dit aan het schijven ben in een coffee corner..heb ik weer een brok in mn keel.
Na de hele dag in het water gelegen te hebben zijn we weer terug gaan rijden. De sfeer in de bus was top! Veel gezongen en gek gedaan.. Ik heb half liggen slapen van alle indrukken hier en een halve jetleg ben je wel moe.
Gisteravond nog even gechilled en gegeten in het hostel. En heb als een blok geslapen vannacht.
Vandaag de de dag begonnen met een rondje hardlopen met 3 jongens uit de groep. Die heuvels zijn wel anders lopen dan in Nederland. En ja hoor.. Weer walvissen en dolfijnen aan het water gespot.
Verder beetje dingen regelen voor de vlucht morgen naar cairns en nu even in een winkelcentrum opgdatis wifi.
Morgen start mn reis denk ik pas echt. De afgelopen dagen met de groepsreis was in 1 woord geweldig!!!
We vliegen morgen dan ook met dik 10 man naar cairns.. Dus wordt vervolgd!

Liefs uit sydney!!!

  • 14 Oktober 2014 - 08:02

    Mike:

    Veel plezier in Cairns en leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik wordt gewoon jaloers als ik het lees. Ga lekker naar het openbare zwembad in Cairns dat is top. Of een dag met de kabelbaan omhoog naar kuranda en met de trein weer naar beneden. Have fun

  • 14 Oktober 2014 - 08:24

    Bernadette:

    Wat een geweldige ervaring!

  • 14 Oktober 2014 - 10:46

    Marith:

    Geweldig om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Cairns is fantastisch, veel plezier!


  • 14 Oktober 2014 - 12:30

    Petra Alleman:

    Ik kan me jouw ontroering heel goed voorstellen!!!

    Hoe mooi zijn zulke ervaringen, en allemaal voor 'niks'.
    Je hoeft er alleen maar voor naar de andere kant van de wereld, nee ook hier zijn dit soort
    ervaringen te vinden, maar ik zou er ook een moord voor doen, Marlis.
    Een van mijn bucketlistwensen is ook heel dicht bij walvissen en dolfijnen te zijn.
    Fantastich voor je!
    Geniet lekker verder.
    Petra

  • 14 Oktober 2014 - 12:52

    Lexy:

    Super super super, wat leuk om te lezen :)
    Living your dream! :D
    XX

  • 26 Oktober 2014 - 03:59

    Marlissa:

    Het is idd zo mooi hier!! Cairns was echt top!! De lagoon was heerlijk chill!!
    Nu in townsville en langzaam aan naar beneden afreizen.
    Even voor het beeld.. Tis hier nu rond de 30 graden en strak blauwe lucht;)
    Liefs!!!

  • 29 Oktober 2014 - 10:29

    Nicole:

    Klinkt fantastisch zeg!! Fijn dat je zo geniet!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlissa

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 7091

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2014 - 13 Januari 2015

Down under

02 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: